Metodické materiály pre školy a školské zariadenia
Štátna školská inšpekcia zverejňuje pre potreby škôl a školských zariadení metodické materiály.
Materiály budú priebežne aktualizované a dopĺňané aj na základe podnetov a požiadaviek škôl a školských zariadení.
Desatoro preventívnych odporúčaní proti šikanovaniu na školách
Portfólio ako nástroj podpory procesov učenia sa žiaka
Interná evalvácia školy – zameranie na zmenu
Príklady úloh na rozvoj kognitívnych zručností
Inkluzívne vzdelávanie doma i v zahraničí
Alternatívne pedagogické systémy
Formatívne hodnotenie – nástroj na podporu efektívneho učenia sa žiaka
Profesionálny rozvoj a hodnotenie pedagogického zamestnanca školy – (aktualizované 01.02.2021)
Rozvoj kľúčových kompetencií implementovaním zážitkového vyučovania
Základy používania aplikácie Microsoft Teams pri dištančnom vzdelávaní
Konštruktivizmus a jeho uplatnenie vo vyučovaní
Prevencia a eliminácia sociálno-patologických javov v školskej edukácii
Rozvíjanie digitálnych zručností žiakov v edukácii časť 1
Rozvíjanie digitálnych zručností žiakov v edukácii časť 2
Podpora rozvoja digitálnej gramotnosti počas dištančného vzdelávania – (aktualizované 10.06.2021)
Repetitórium Bloomovej taxonómie
Učebné štýly žiakov ako determinant učenia sa a učebných výsledkov žiakov
Škola ako miesto efektívneho učenia
Príčiny neprospievania žiakov v škole a možnosti ich odstraňovania
Konflikty v školskom prostredí
Motivácia ako predpoklad úspešného učenia sa žiakov
Prevencia a riešenie kyberšikanovania v školskom prostredí (aktualizované 22.06.2021)
Spolupraca s PdF PU 25.02.2022 online stretnutie
Začlenenie dieťaťa so zdravotným znevýhodnením do prostredia materskej školy
Evalvácia a hospitačná činnosť v materskej škole
Outdoorové vzdelávanie v školách
Povinné predprimárne vzdelávanie v intenciách legislatívnych zmien – (aktualizované 01.02.2021)
Hospitácia v materskej škole ako nástroj riadenia kvality predprimárneho vzdelávania – (aktualizované 01.02.2021)
Informácia k postupu škôl vo veci práv a povinností rodičov
Preukázateľnosť kompetencií v práci učiteľa materskej školy
Rozvoj matematickej gramotnosti detí v materskej škole
Skryté agresívne konanie detí v slovenských materských školách
Hejného metóda v materskej škole
Pedagogické diagnostikovanie v materskej škole
Prejavy a poruchy správania u detí predškolského veku
Kritéria hodnotenia materských škôl z pohľadu Štátnej školskej inšpekcie (aktualizované 10.6.2021)
Zdravotná výchova a starostlivosť o zdravie detí v čase pandémie
Finančná gramotnosť (aktualizované 01.02.2021)
Neurodidaktický pohľad na stres ako faktor ovplyvňujúci proces učenia
Informácia k postupu škôl vo veci práv a povinností rodičov
Tvorivosť a tvorivé písanie SJ (aktualizované 4.6.2021)
Rozvíjanie matematickej gramotnosti – 1. stupeň ZŠ
Hodnotenie a sebahodnotenie žiakov – 1. stupeň ZŠ
Rozvoj kritického myslenia v biológii
Geometrické diktáty v edukačnom procese (aktualizované 4.6.2021)
Príklady úloh na rozvoj kognitívnych zručností podľa úrovní učenia sa vo vyučovacom predmete dejepis (aktualizované 4.6.2021)
Rozvíjanie kritického myslenia v prírodovedných predmetoch (aktualizované 4.6.2021)
Rozvíjanie prírodovednej gramotnosti v exteriéri na 1. stupni ZŠ (aktualizované 4.6.2021)
Hlasovacie zariadenie ako inovačný nástroj aktivizácie žiaka (aktualizované 4.6.2021)
Možnosti práce učiteľa so žiakom, ktorý nemá prístup na internet počas e-learningu v pandemickom období (aktualizované 4.6.2021)
Prevencia extrémizmu v stredných školách
Nástroje web 2.0 v práci učiteľa a ich využitie v online vzdelávaní
Medzinárodná cena vojvodu z Edingurghu
Príklady úloh na overenie poznávacích kompetencií v jednotlivých taxonomických škálach
Overenie kompetencií na jednotlivých taxonomických škálach
Učebné úlohy vo vyučovaní dejepisu na overenie kompetencií žiakov
Úloha písania vo vyučovaní anglického jazyka
Úlohy z občianskej náuky na overovanie kompetencií na jednotlivých taxonomických škálach
Osobitosti a podmienky na výchovu a vzdelávanie žiakov so ŠVVP – (aktualizované 01.02.2021)
Implementácia projektového vyučovania
Špecifiká vzdelávania žiakov s autizmom v ZŠ (aktualizované 4.6.2021)
Metodické odporúčania pri edukácii žiakov s vývinovými poruchami učenia
Spôsoby posudzovania výsledkov vyučovacieho procesu žiakov so ŠVVP (aktualizované 6.6.2021)
Odborná činnosť školského špeciálneho pedagóga (aktualizované 24.6.2021)